12136878032 01:17:15p.m.  04-05-2012 212

16 4

1 |Patricia L. Glaser, State Bar No. 055668
Jill Basinger, State Bar No. 195739
» | GLASER WEIL FINK JACOBS co

HOWARD AVCHEN & SHAPIRO LLP o ORIORMED cOPY
3 |10250 Constellation Boulevard, 19th Floor O SrCALiPOR
Los Angeles, California 90067 Les
4 |Telephone: (310) 553-3000 APR C
Facsimile: (310) 556-2920 - RCS 2012
A, ,
5 €, Exec
Attorneys for Plaintiffs BYM“’%
¢ | Olbermann Broadcasting Empire, Inc. Wi Deputy
and Keith Olbermann
7
8 SUPERIOR COURT OF THE STATE OF CALIFORNIA
9 FOR THE COUNTY OF LOS ANGELES
10

11 | OLBERMANN BROADCASTING EMPIRE, | CaseNo. BC 4 823 35
INC. and KEITH OLBERMANN, -

wo 12 COMPLAINT FOR:
B\ & Plaintiffs,
9 g 13 (1) Breach of Contract;
-l v,
'.E - 14 (2) Breach of Implied Covenant of Good
w2 CURRENT TV, LLC; and DOES 1-50, Faith and Fair Dealing;
2z 15 }inclusive, ,
s (3) Declaratory Relief re: Uncured
g E 16 Defendants. Default Under the Agreement for Alleged
85 Failure to Promote;
Qi 17
(4) Declaratory Relief re: Uncured
18 Default Under the Agreement for Alleged
Disparagement;
16 .
(5) Declaratory Relief re: Uncured
20 Default Under the Agreement for Alleged
Unauthorized Absences;
21

(6) Declaratory Relief re: Uncured
22 Default Under the Agreement for Alleged
Unauthorized Selection of Guest Host;

23
Declaratory Relief re: Uncured
24 Default Under the Agreement for Alleged
Refusal to Meaningfully Consult; and

25
(8) Declaratory Relief re: Uncured

26 Default Under the Agreement For Alleged
Disclosure of Confidential Economic Terms
27
DEMAND FOR TRIAL BY JURY
28

BLITLA




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lp

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

Plaintiffs Olbermann Broadcasting Empire, Inc. (“OBE”) and Keith Olbermann (collectively
“Olbermann” or “Plaintiffs”), by their attorneys Patricia L. Glaser and Jill Basinger of Glaser Weil
Fink Jacobs Howard Avchen & Shapiro LLP, for their complaint against defendants Current TV,
LLC (“Current”) and Does 1-50 (the “Doe Defendants™) (collectively “Current” or “Defendants™)

allege as follows:

NATURE OF THE ACTION

1. After being enticed to leave MSNBC and come to Current with promises of editorial
control, freedom from corporate influence, and the professional support to produce a high-caliber
political commentary show of the type his viewers have come to expect, Keith Olbermann was
disheartened to discover Al Gore, Joel Hyatt, and the management of Current are no more than
dilettantes portraying entertainment industry executives. This action is necessary as Current has
repeatedly and willfully breached its written agreement with Olbermann (the “Agreement”), often
continuing to do so after receiving specific notices to cure such breaches. In its most recent breach,
Current unilaterally, and_without cause, terminated its Agreement with Olbermann. Current’s
sudden and public texminatibn of Olbermann was the latest in a series of increasingly erratic and
unprofessional actions undertaken by Current’s senior management.

2. When Gore and Hyatt courted Olbermann to leave MSNBC and join Current, they
promised Olbermann an unprecedented level of control and resources to build a new progressive
network. In addition to providing Olbermann with full editorial control over “Countdown with
Keith Olbermann” (the “Program’™), Current gave Olbermann the title of Chief News Officer,
promised Olbermann full editorial control over all of its special coverage of major political events
and elections (“Progrém Specials™) and promised to include Olbermann in major decisions
regarding Current’s primetime line-up. Current further promised to create a website dedicated to the
Program (the “Program Website”) which would play a central role in Current’s strategy to retain
Olbeﬁnann’s audience from his MSNBC program. Unfortunately, shortly after Olbermann joined
Current, Hyatt fired Mark Rosenthal, its only experienced cable senior executive, and inserted
himself into an executive role at a cable news channel because he lived his “adult life ... in politics.”

Admitting that he and Gore “had expertise lacking in order to strategically execute the vision [they




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lie

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

had] committed to” Hyatt created an environment in which major business errors and technical
failures.became commonplace and acceptable. Hyatt also attempted to isolate. Olbermann from his
professional representatives in an awkward attempt to form a close personal friendship with his new |-
star. When Olbermann did not reciprocate Hyatt’s advances, Hyatt reacted by withholding
necessary production resvovurcesr,r disparaging Oibermann in the press, denying him his contractually
guaranteed editorial control over Current’s election colverage and the Program Website, failing to
obtain Olbermann’s approval over the use of Olbermann’s image and the guest hosts of the
Program, cutting out Olbermann of internal discussions regarding other programs on Current, and
directing Current’s attorneys to harass Olbermann with vague and spurious claims of breach.

3. Gore and Hyatt also hired David Bohrman (“Bohrman™), an individual without
relevant experience, to be the new network president. Olbermann objected to this hiring but was
assured that Bohrman would fix the problems that beset the show. Bohrman admitted that the
Program had “significant technical issues,” a “less than high-class production environment,” and
that the network had no “core competency” to produce television. Yet, Bohrman did nothing to
rectify the problems; In fact, under his stewardship the ratings declined and the Program’s
production value deteriorated even further.

4. Current’s dysfunction permeated all levels of the organization. After being on the air
for nearly eight months — long after all “growing pains” should have ceased — Current still couldn’t
manage to, literally, keep the lights on. Since the time that Hyatt crowned himself CEO, the
Program was plagﬁed by further logistical nightmares, technical failures, and media disasters. Just
some of the failings included: the lights going off during a live broadcast; disruptions of the
Program’s news feed (if it rained); incorrect settings for DVRs that precluded such devices from
finding and recording the Program; the absence of the Program from cable lineups, thus limiting
viewers’ ability to tune in to the Program; substandard production quality, including terrible sound
and filming the show in “standard definition” resolution when Bohrman admitted that “high
definition” or “HD” was necessary; lost video feeds of guests during on-air interviews; frozen text
on teleprompters forcing Olbermann to ad lib for significant periods during live broadcasts; video

monitors going out at Olbermann’s desk and Olbermann’s ear piece going out, precluding




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

Olbermann from seeing or hearing guests-or the video segments, or hearing the show’s director and
producers in the control room; video segments that did not match the stories being reported;
repeated failures of graphics packages; a dearth of promotional/advertising initiatives; and routine
loss of original written and video content, including the show open itself, due to computer failures.
These, and a myriad of other failings, irreparably tarnished the “Countdown” brand that Olbermann
brought with him to Current. Although editorially Countdown was better than it had ever been, the
myriad of technical failings and the inability to find the Program or follow it on the Web caused a
precipitous decline in ratings as Olbermann’s loyal audience was shut out and other viewers simply
gave up.

S. When assessing the Program’s 33rd Street studio in an October 5, 2011 e-mail to
Olbermann, Current President David Bohrman admitted “the 33rd St. facility is never going to be a
professional facility. We need to move to HD, and a better location.” He further admitted in that
same e-mail, “We are paying for a Porsche and getting a Yugo.” Bohrman’s e-mail then thanked
Olbermann for his patience, and acknowledged that Olbermann had “more patience that I would
have had.” Olbermann thought he had made a deal with a legitimate network and instead got an
unprofessional cable-access show.

6. In addition to the myriad of technical problems that plagued Countdown as a result of
Current’s refusal to invest money and resources into an appropriate facility, Current also repeatedly
and willfully breached both the spirit and the letter of the Agreement. It did so by: (1) broadcasting
advertisements containing Olbermann’s likeness without his consent; (2) using guest hosts for
Olbermann’s Program without obtaining Olbermann’s approval; (3) refusing to allow Olbermann to
exercise his contractually granted editorial control over special election coverage; (4) disclosing the
confidential terms of the Agreement; (5) linking Olbermann’s name and goodwill with corporate
endorsements without his consent; (6) ignoring Olbermann’s consultation rights; (7) disparaging
Olbermann publically; and (8) refusing to invest resources and hire appropriate personnel in order to
professionally and competently produce the Program. Current even refused Olbermann’s request,
and contractual right, to stream segments of the Program and additional web-only content over the

Program Website. It is both sad and ironic that a channel owned and founded by Al Gore, for the




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro tir

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

24

25

26

27

28

761734

stated purpose of creating an independent perspective, free from the control of large corporate
interests, res{ricted the rights of its most celebrated commentator and Chief News Officer to fully
broadcast his opinions over, of all things, the internet.

7. Olbermann repeatedly requested that Current stop breaching the Agreement and
provide him the resources and autonomy necessary to produce a high quality program. Instead of
honoring its agreements with Olbermann - and only in response to notices of breach from
Olbermann - Current often made vague and unsubstantiated counter-claims of breach against
Olbermann. After exploiting Olbermann’s goodwill to once again re-launch itself, in an attempt to
evade its substantial financial obligations to Olbermann and to avoid fixing an admittedly broken
studio, Current decided to terminate its Agreement with Olbermann by manufacturing baseless and
petty accusations, all of which will be disproven.

8. By way of example only, one of the purported “Uncured Defaults” in Current’s
baseless termination letter is Olbermann’s “unauthorized absences.” After one gets through the
chest thumping and smoke and mirrors, it becomes clear that Current is alleging that Olbermann had
exactly two “unauthorized” absences. First, Current alleges that on January 30, 2012, Current told
Olbermann that a vacation he took back on January 9 through January 13 was not authorized. Too
little, too late. Current is not allowed to retroactively disapprove vacation. Second, Current falsely
alleges an “unauthorized” absence on March 5, 2012, the day before “Super Tuesday.” Current
paints this absence as an attempt by Olbermann to shirk work and somehow hurt Current. What
Current fails to mention is that Olbermann had volunteered to host a three hour live election special
the very next night—something Olbermann was not obligated to do—and due to persistent throat
problems needed to take off March 5th to rest his voice and prepare for the election special. Current
also fails to note that instead of putting in a guest host for “Countdowﬁ,” Current eventually decided
to pre-empt the Program that day (March 5th) so that the staff could prepare for the three hour live
program special. Ironically, after the special, Bohrman praised Olbermann for the content.
Current’s other “reasons” for Olbermann’s termination are equally specious. Current persistently

and consistently ignores the language and spirit of the Agreement.




Glaser Weil Fink Jacobs

MHoward Avchen & Shapiro 1Lp

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

9. Despite Olbermann’s numerous requests and demands, both formal and informal, for |-

Current fo stop breaching the: Agreement and to provide Olbermann with the support.and equipment
required to run a professional news show, Current continued te ignore its obligations to Olbermann
and the loyal viewers of the Program, culminating in an unwarranted and improper termination of
the Agreement. Cﬁrrent apparently believes that the best defense is a good offense — regardless of
how meritless such alleged “offenses” are. Current’s actions, however, are indefensible.

10.  Asaresult of Current’s material breaches and bad faith termination of the
Agreement, Olbermann has incurred significant damages that will be proven at trial. Not only has
Current failed to pay tens of millions of dollars owed to Olbermann in cash compensation, Current
has already damaged the value of Current as a company — thereby harming the value of
Olbermann’s ownership stake — and improperly seeks to deprive Olbermann of the benefit of his
stock options in the company. Based upon prior representations by Current, the total package of
Olbermann’s cash and equity compensation that is still due him under the Agreement is equal to
between approximately $50 million and $70 million.

THE PARTIES

11. Plamtiff Olbermann Broadcasting Empire, Inc. ("OBE") is a New York corporation
whose principal place of business is in New York, New York. OBE is a “loan out” company whose
primary asset is the artistic services of Keith Olbermann. Artists such as Keith Olbermann
customarily are employees of “loan out” c.ompaniesvsuch as OBE. Such companies normally
contract with en;certéinment—related entities, such as Current, fér thé serﬁces of their artists.

12, Plaintiff Keith Olbermann is a natural person who is a citizen of New York, New
York. Keith Olbermann is the third-party beneficiary to the Agreement between Current and OBE
and is also a signatory to the Agreement.

13.  On information and belief, Defendant Current is a Delaware limited liability
company whose principal place of business is in San Francisco, California. Current is a cable
broadcast company engaged in the development, production, and marketing of entertainmént, news,
and information to a global audience.

/17




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen s Shapiro uip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25 .

26
97

28

761734

L JURISDICTION AND VENUE

14.  Jurisdiction is proper in this Court pursuant to Paragraph 16(e) of the Agreement.

+{ Furthermore, jurisdiction is proper in this Court pursuant to Article VI, Section 10 of the California

Constitution.

15. Venue is proper in Los Angeles County pursuant to- Paragraph 16(e) of the

Agreement.
GENERAL ALLEGATIONS
AL Olbermann’s Arrival At Current
16.  Prior to joining Current, Olbermann hosted a program entitled “Countdown with

Keith Olbermann” on MSNBC, which was the highest rated daily program in the history of
MSNBC. Although informed that Olbermann still had two years remaining in his contract with
MSNBC, Current’s principal shareholders, former Vice President Al Gore and Joel Hyatt,
convinced Olbermann that Current offered a unique amount of editorial control and freedom from
corporate interference with the Program. Current also promised to create a technologically sound
and prbfessionally staffed cable news enterprise with Olbermann as its Chief News Officer and the
face of the network, giving Olbermann a voice in shaping the channel beyond the Program. Hyatt
vowed the show on Current would be superior to Glbermann’s show on MSNBC. Gore stressed that
it was Current’s intent to produce the best progressive news commentary program on television.

17.  Initially, Olbermann was encouraged by the fact that Current’s CEO at the time of his 7
Hiring was Mark Rosenthal (“Roseﬁtﬁal”), a hjghiy respected and experienced cable television |
executive. Olbermann believed that, as Current’s Chief News Officer, he could work with
Rosenthal to help build a first-class cable news network. Unfortunately, Hyatt had other plans.

I1. The Agreement

18.  In January 2011, Current and Olbermann entered the Agreement through which
Olbermann would provide services to Current. The parties fully negotiated the many provisions of
the Agreement, including, among other things, granting Olbermann full editorial control of the

Program Specials and Program Website, granting him approval rights over the use of his name and




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lir

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

likeness, granting him approval over the guest hosts of the Program, and granting him the rights to
be meaningfully consulted on the shows that are broadcast before and after the Program. .. . -

HI. Genesis Of The Problem: Replacing Experience With Incompetence

19.-  The problems began almost immediately. Hyatt attempted to run the network as a
personal hobbyhorse. Shortly after Olbermann’s hiring, Hyatt anointed himself as the co-CEO of
Current. Hyatt ignored the advice of the experienced members of Current’s team with respect to
technical decisions regarding equipment, personnel, and ratings data in favor of his own whims.
Hyatt’s leadership was highly erratic. Just days before the premiere of the Program, Hyatt even
threatened to fire Olbermann and the loyal staff members who had followed him from MSNBC to
Current. Hyatt behaved as if he had just paid Olbermann to become his puppet instead of the Chief
News Officer of the network. Not content to share the stage as a co-CEQ, Hyatt fired Rosenthal and
named himself Current’s new sole CEO, despite no prior experience in the broadcast or cable
television business. Hyatt accidentally acknowledged his own lack of qualification for the CEO
position in his announcement of Rosenthal’s termination stating, “Al Gore and I lived our adult
lives, in different capacities, in politics. So it was a natural thing for me to become co-CEO. We
had expertise lacking in order to strategically execute the vision we’d committed to.” In other
words, after two months of training, Hyatt believed he was ready to run a cable news channel on his
own. Rosenthal’s exit marked the departure of the last “adult” within Current’s inner circle.

20.  After Rosenthal’s departure, the technical problems that had beset the Program from
the beginning went from bad to worse. Olbermann aéked Hyatt to hire an experienced cable
television executive. When Olbermann was asked his opinion of Bohrman, he told Hyatt he had
grave reservations about Bohrman as “head of programming,” the position for which he was told
Bohrman was being considered. Remérkably, Hyatt nevertheless named Bohrman (not “head of
programming”) but President of Current.

21.  Despite Olbermann’s reservations about Current’s new leadership, Olbermann tried
to make the best of an increasingly bad situation. In early August 2011, Olbermann’s manager,
Michael Price (“Price”), sent Hyatt a detailed list of necessary technical upgrades, publicity, and

marketing needs and a requisite list of production positions for the “Countdown” staff. Although




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

both Hyatt and Bohrman initially indicated that Current would address the myriad of technical
failures afflicting “Countdown,” Current never followed through on its promises and the problems
became increasingly worse. Finally, having exhausted all other avenues to address his lebgitimate
grievances internally, Olbermann asked his attorneys to notify Current that its actions constituted
material breaches of the Agreement and request a cure. In response, Current refused to cure such
problems, made petty counter-claims against Olbermann, and disparaged Olbermann in the press.

IV. Current’s Failure To Produce a Minimally Acceptable Program Or To Run the

Company In a Professional Manner

22.  Current has repeatedly breached the covenant of good faith and fair dealing by failing
to live up to Vits promises to run a professionally staffed, technologically sound, and intellectually
honest network. At the time Olbermann’s representatives were negotiating the Agreement on his
behalf, Rosenthal was the CEO of Current. As described above, Rosenthal was an experienced
media executive with significant expertise in the cable television business, and Olbermann
reasonably believed that Current would continue to be run by professionals. Unfortunately, shortly
after the Agreement was signed, it became clear to Olbermann that Rosenthal was not being given
the authority to run the network in a professional manner. Hyatt apparently listened to his own
inexperienced voice above all others and was running the network through executive fiat and
emotion.

23.  Less than two weeks before the premiere of the Program on Current, Hyatt
summoned Olbermann to his office for a one-on-one meeting at which Hyatt identified that he was
speaking on behalf of himself and Gore and threatened to cancel the Program based on an
unconfirmed and inaccurate suspicion that Olbermann’s manager had leaked information regarding
the Agreement to The Hollywood Reporter. On information and belief, it appears the leak Hyatt
complained of originated at Current. During the meeting, Hyatt threatened to derail Olbermann’s
career and take away the livelihood of the staffers who had loyally followed Olbermann to Current
unless Olbermann agreed to not only ban his manager from all interactions related to Current, but
also his agents and lawyers. Hyatt blackmailed Olbermann into agreeing to put himself in a position

that no other major talent in the entertainment or news industries has been forced into in decades:




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

fending for himself without the benefit of hired advisors. Olbermann gave in to Hyatt’s blackmail

|| for the purpose of saving the premiere of the Program and the jobs of those:who worked on it.

Olbermann left the meeting devastated at having discovered that he was working for a blackmailer.

24.  From the first rehearsal, the look and feel of the Program was below that of a local
news telecast, much less Olbermann’s previous MSNBC program. Most of the problems were due
to Hyatt having o?erruled the recommendations of Current’s CEO Rosenthal and other professionals
for the purpose of cutting corners, saving money, and stroking Hyatt’s own ego at being “the boss.”
This inexperience was underscored when Current ordered the incorrect equipment and software
necessary to produce the Program so close to its launch that there was no choice but to use the
inferior products and suffer through the myriad of failings that ensued.

25.  The very success of the Program was compromised when Hyatt, displaying his utter
lack of industry knowledge, ordered incorrect ratings data and then disseminated it to the media. In
essence, Hyatt took what could have been a victory and turned it into an unrecoverable defeat. A
show only has one opportunity to be launched. In reality, the Program’s premiere had higher ratings
than both CNN and MSNBC in the key demographic for advertisers. The incorrect ratings
purchased and disseminated by Hyatt, because they did not contain statistics for same day viewing
through DVRs and other such methods, did not reveal that the Program had outrated MSNBC.
Because Hyatt did not know that there were two types of ratings and ordered the cheaper ones, the
Program missed out on its lone opportunity to tout its success.

26.  From the beginning, the Program was beset by profound technical issues caused by a
lack of resources and proper staffing, all stemming from institutional inexperience. By way of
example only: news and guest feeds failed during live broadcasts; the teleprompter frequently froze
during live broadcasts; graphic packages consistently failed during live broadcasts; video playbacks
did not match the audio; Olbermann’s ear piece routinely failed during live broadcasts; editing
systems constantly crashed, losing prepared elements of that evening’s Program; the Program
experienced major transmission errors, resulting in viewers either seeing a “signal error blue screen”

or cutting to commercials in the middle of a segment in the live broadcast of the Program; and, as an




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro iLp

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

example of the security given a public figure of Olbermann’s notoriety, a homeless' man was
allowed to wander off the street and into Olbermann’s private office:

27.  Inthe wake of Rosenthal’s termination, Olbermann’s manager sent Hyatt a list of all -
of the substantial technical issues that required attention. Olbermann requested additional
production personnél in order to run a well produced, well edited program. By way of example
only, Olbermann requested vital redundancies to all technical system, additional transmission
capacity to preclude on-air loss of guests and news feeds, HD cameras to improve standard
definition picture quality, improved on set lighting design, and an additional edit room. None of the
requests were granted and “Countdown” continued to experience embarrassing technical difficulties.
Olbermann was flabbergasted that Current would deny him the vital resources necessary to build a
competitive network.

28.  Inaddition to technical requests, Olbermann also asked for some basic marketing and
personnel resources necessary to successfully launch a cable news program on a low rated network.
Olbermann requested a press person dedicated to “Countdown,” an outside public relations firm to
work with the dedicated “Countdown” press person, and an overarching “Countdown” marketing
plan with meaningful advertisement expenditures. As the lone senior executive at Current with
experience helping to launch a cable news channel, Olbermann understood the marketing
commitment necessary for such an undertaking. Hyatt, unreasonably believing that Olbermann’s
celebrity alone would launch Current, ignored these requests on the grounds that they were too
expensive. Olbermann also advised Hyatt that the availability of the Program on the internet had
been one of the driving forces behind the rise of “Countdown” at MSNBC, and the wide
dissemination of program clips to websites focused on political and cable news content was now a
vital component to reaching the desired audience. Olbermann, therefore, requested web-only staff
members, a web-only “Countdown” editor/publicist to facilitate daily placement of video clips from
“Countdown” on third party news industry websites, and improved design and functionality of the
website. Olbermann also requested that the Program be available, on line, in its entirety.

29.  Current naively and unjustifiably rejected most of these requests. Stunningly, Al

Gore’s network was not interested in establishing a strong internet presence. Olbermann also

10




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro wip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

requested additional paid contributors for election coverage; which Olbermann regarded as critical
to Current’s 2012 election coverage: . Once again, Current:denied Olbermann’s request as too
expensive. Olbermann tried to put the best face possible on the situation, but it was becoming
increasingly clear that Current could not succeed with Hyatt at the helm.

30.  With the arrival of Bohrman, Current’s new President, things quickly went from bad
to worse. Early on, Bohrman paid lip service to Olbermann’s requests that Current address the
technical issues besetting his Program and provide adequate production facilities — production
facilitiés which were so shabby that Olbermann had actually been forced to formally request pest
control and working air conditioning. In an e-mail to Olbermann dated October 5, 2011,
acknowledging the inadequacy of the production studio, Bohrman wrote, “we need to get out of
there, and get into a professional facility... the 33rd St. facility is never going to be a professional
facility... thanks for more patience than I would have had.” Bohrman suggested that the Program
could move into a new facility within “a couple of weeks.” Nevertheless, at the time Current
terminated Olbermann on March 29, 2012, “Countdown” was still being produced in its original
decrepit studio on 33" Street. Despite a flurry of statements to the contrary, including an October 6,
2011 e-mail from Bohrman to Olbermann stating “Your current situation is horrible. We need to
move,” Bohrman had proven himself incapable or unwilling to organize a move to a professional
studio.

31.  In another stunning admission, Bohrman acknowledged that Current lacked “a core
competency to produce television.” In the same October 5, 2011 e-mail to Olbermann, Bohrman
admitted that Current needed to use HD cameras, as Olbermann had requested two months earlier.
Despite these adnﬁssions, Current failed to provide the resources to Olbermann to create a “core
competency” to produce live television. The technical failures continued on “Countdown,”
culminating in the lights going out in the middle of a November live broadcast and then again in a
February live broadcast. Olbermann was understandably embarrassed by Current’s complete
inability to produce a technically sound program. After Bohrman’s initial admissions that Current
needed to provide Olbermann with the basic minimum resources necessary to produce a live

program, all of Olbermann’s requests for technical support were denied. Four of the top members

11




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro e

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

of “Countdown’s” production staff left the show and were not replaced, and Current even refused
Olbermann’s personal request for the network to match a competing offer to the Program’s
Washingion, D.C. booking coordinator, permitting him to leave for MSNBC instead. Under the
leadership of Hyatt and Bohrman, Current appeared to put all of its limited resources into hiring on-
air talent, clueless as to which talent to hire or what resources to provide to the talent.

32.  Olbermann attempted to help Hyatt identify other progressive journalists who
Olbermann believed were qualified to host their own programs. Olbermann even offered to reduce
his own salary to help pay for two journalists with whom Olbermann had previously worked, who
would have been immediately recognizable and had credibility with the “Countdown” audience.
Despite Olbermann’s generous offer and his proven track record of identifying star progressive
voices, Hyatt ignored Olbermann’s advice, arrogantly believing in his own unproven eye for talent.

33.  For example, prior to launching “The Young Turks,” Hyatt and Bohrman asked
Olbermann about the possibility of hiring Cenk Uygur. Olbermann told them that he did not believé
Uygur would be a good choice. Olbermann opined to Bohrman that Uygur had difficulty separating
facts from things he wanted to be true. As Current’s Chief News Officer, the credibility of the
content shown on Current was directly associated with Olbermann. Additionally, Olbermann told
Hyatt and Bohrman that when Uygur appeared on "Countdown,” the day after Uygur’s much
publicized departure from MSNBC (at the height of his perceived popularity), the ratings on the
Program had actually gone down during Uygur’s segment. Of course, Current ignored the advice of
Olbermann and hired Uygur to host a program that aired immediately before Oll;ermann’s Program.

34.  Current completely and utterly failed to run a professional news enterprise and give
Olbermann the resources necessary to broadcast a first class program. Olbermann deeply regrets his
decision to put his trust in Hyatt and Gore. They violated the covenant of good faith and fair
dealing by repeatedly failing to heed the advice of experienced industry professionals for the
purpose of increasing their short-term profits and satisfying Hyatt’s out of control ego. Current had
neither the desire nor the ability to produce a first rate news commentary show. Olbermann did not

join Current to ruin his hard-won reputation and appear on a show that was an embarrassment.

12




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro ir

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

V. Current’s Efforts To “Punish” Olbermann By Breaching the Agreement

35.  Inresponse to Olbermann’s repeated requests for Current to address the myriad

| technical and other problems with the Program, Current embarked upon a misdirected effort to

“punish” Olbermann for his unwillingness to tolerate the incompetence and bad faith tactics by

Hyatt and the other management at Current. As described below, this misconduct included: (1) -

| broadcasting advertisements containing Olbermann’s likeness without his consent; (2) using guest

hosts for Olbermann’s Program without obtaining Olbermann’s approval; (3) refusing to allow
Olbermann to exercise his contractually granted editorial control over special election coverage; (4)
disclosing the confidential terms of the Agreement; (5) linking Olbermann’s name and goodwill |
with corporate endorsements without his consent; (6) ignoring Olbermann’s consultation rights; (7)
disparaging Olbermann publically; and (8) refusing Olbermann’s request — and contractual right — to
stream segments of the Program over the Program Website.

A. Current Failed To Obtain Olbermann’s Approval For Advertisements

Containing His Likeness

36.  Section 2(a)(i1) of the Agreement explicitly provides that “Aﬁist [i.e., Olbermann]
shall have the right of prior approval over artwork and advertising for the Program Properties that
includes Artist’s likeness.” Notwithstanding this language, Current repeatedly broadcasted |
advertisements for the Program using Olbermann’s likeness, without obtaining his consent. In fact,
despite written notice by Olbermann of the clear contractual language stated above, Current refused
to cure such breaches and — remarkably — ignored the terms of the Agreement altogefher by arguing
that Olbermann’s consent was not required at all.

37.  Onmultiple occasions in September 2011, Olbermann notified Current of
unapproved advertisements containing Olbermann’s likeness. Olbermann reminded Current of its
obligation under the Agreement to obtain Olbermann’s consent before running such advertiseinents.

38. Current, however, did not cure these breaches, but instead continued to run

unapproved advertisements using Olbermann’s likeness. In January 2012 and continuing up until

the week of Current’s termination of Olbermann in March 2012, Current broadcasted additional

unapproved advertisements. In response to these unapproved advertisements, Olbermann repeatedly

13




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro LLp

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

761734

sent specific written notices of such material breaches to Current. For example, Current unilaterally
used Olbermann’s likeness without approval for advertisements for “The Young Turks” and “The
War Room,” despite Olbermann’s repeated prior objections to fhe use of his likeness to promote
“The Young Turks” and “The War Room,” because Olbermann believed they were-low quality
programs. Olbermann provided Current with multiple notices of thése material breaches. Current
did not stop using the unapproved advertisements until three days before Current terminated the
Agreement. Notably, in its termination letter, Current complains that Olbermann never approved
the use of his likeness in association with “The War Room” or “The Young Turks.” Yet, Current
ran these advertiéements.

39.  Instead of complying with its contractual obligations to secure Olbermann’s authority
before using his likeness for such advertisements, Current argued that Olbermann breached the
Agreement by not approving these advertisements, despite Current rarely seeking (by that time) his
approval altogether. In defending Current’s material breach of the Agreement, Current’s General
Counsel, David Harleston (“Harleston™), wrote “[a]s we have already pointed out, Paragraph 2(a)(ii)
of the Agreement grants Current the right to ‘determine all business decisions relating to the
Program Properties including without limitation . . . advertising [and] promotion.”” Apparently,
Harleston had never read the notice of breach letters sent to him by Olbermann and stopped reading
the Agreement he himself had drafted mid-paragraph, because the very next sentence states,
“[n]otwithstanding the foregoing, [Olbermann] sha_ll have the right of prior approval over artwork
and advertising for the Program Properties that includes [Olbermann’s] likeness,” which had been
cited in several notices of breach to Harleston on this issue. This is only one example of Current’s
many bad faith efforts to ignore the explicit terms of the Agreement.

40.  The advertisements described above are ones that Olbermann or his representatives
stumbled upon by happenstance while watching the network. Doubtless there are other unapproved
advertisements that discovery will reveal. This continuous and flagrant violation of the Agreement,
in the face of constant specific notices from Olbermann and his representatives that broadcasting
advertisements containing Olbermann’s likeness without his consent was in violation of the

Agreement, constituted material breaches of the Agreement.

14




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

B. Current Used'An Unapproved Guest Host On “Countdown”

#41.  Paragraph 4 of the Agreement gives Olbermann the right to approve his guest hosts
on the Program. Despite Olbermann’s contractual right, however, Current materially breached its
Agreement on January 26, 27, 30 and 31, 2012, by unilaterally replacing David Shuster (“Shuster”),
Olbermann’s approved guest host of the Program, with Bill Press (“Press”); without securing Mr.
Olbermann’s approval.

42.  On January 26th, Shuster was preparing to serve as the guest host of “Countdown”
when Bohrman abruptly informed him that he would not be serving as the guest host and would be
replaced by Press. Olbermann had never been approached about using Press as his guest host and
had never approved him. On January 26th, after learning about Bohrman’s intended breach of the
Agreement from “Countdown” Executive Producer, David Sarosi, Price e-mailed Bohrman to
inform him that Current had not sought Olbermann’s approval for Press to host “Countdown” and
that this was a breach of the Agreement. At that time, Shuster was at the 33rd Street studio and
could have hosted the Program. Instead, Bohrman ignored Price’s e-mail and willfully breached the
Agreement, even after Price gave him an opportunity to cure the breach by either: (a) obtaining
Olbermann’s approval for Press to host the Program, or (b) permitting Shuster to host the Program.
On January 28th, Olbermann provided Current with a formal notice of breach concerning the
continuous unapproved use of Press as the guest host of “Countdown.”

43.  Current’s response to Olbermann’s notice of breach was jaw droppmg Initially, in a
letter dated January 30 2012, Current claimed Current had “the explicit right under the Agreement
to use a temporary guest host in Mr. Olbermann’s absence without seeking his prior approval.”
[emphasis added.] This is pure fantasy. The Agreement makes no references to a separate category
“temporary guest hosts,” explicitly or otherwise. The Agreement clearly provides that Olbermann
has the right to approve any guest hosts and whether or not one person would be designated the
“regular guest host,” as Shuster had been designated. Current further accused Olbermann of
breaching the Agreement by asking Shuster to serve as the guest host during his prior vacation days.

44.  Olbermann quickly pointed out to Current that Shuster had been mutually designated

as the “regular guest host” of the Program and that even if one could create a hypothetical situation

15




Glaser Weil Fink Jacobs

Moward Avchen & Shapiro LLp

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

which Olbermann’s absence occurred at the last minute, the regular guest host was unavailable, arid

Olbermann was unavailable to approve a previously untested guest host, this was not that situation.

| because Shuster, the regular guest host, was preparing to serve as the guest host on the day in

question and Olbermann was available to respond to requests for approval.

45. Subsequently, in a letter dated February 3, 2012, Current madé the bizarre claim that
“Current has never approved Mr. Shuster as a regular guest host” of the Program. As explained by
Olbermann’s Wxitten‘response, however, Current’s own website — that same day, February 3, 2012 —
still carried a press release issued by Current on June 17, 2011 stating: “‘Countdown With Keith
Olbermann’... announced today that veteran teleyision anchor David Shuster will serve as the
primary guest host for occasions when Keith Olbermann is unable to be in-studio.” Current’s online
bio of Shuster contained the same information. (A true and correct copy of the February 19, 2012
letter from Olbermann’s attorney to Current’s counsel in this regard is attached hereto as Exhibit
“A”).

46.  Apparently, Current “forgot” that it had, in fact, approved Shuster as the “regular
guest host” of “Countdown” and had not formally removed him from that role. Current’s breach,
subsequent defense, and claims against Olbermann for using his regular guest host were just another
result of the absolute state of confusion and disarray Current regularly operated in under the
leadership of Gore and Hyatt.

47. When presented with the press release on Current’s ox&n letterhead announcing
Shuster as the “regular gueét‘ host” of the Program, Current was ﬁnable to muster any explanation
and simply responded that it “[stood] by what [it had] said in [its] prior letters, including [its] letter
of February 3.” Current seems to be as stubborn as it is deceitful. Under the leadership of Gore and
Hyatt, Current disingenuously makes bizarre and demonstrably false statements and then steadfastly
refuses to acknowledge the irrefutable truths presented.

C. Current Failed to Provide Olbermann Editorial Control of Current’s Election

Coverage
48.  Curent also materially breached the Agreement by denying Olbermann editorial

control over Current’s special coverage of the Iowa caucuses and New Hampshire primary.

16




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

Paragraph 2(a)(i) of the Agreement-grants Olbermann “full editorial control over all Program -
Properties.” Paragraph 2(a) of the Agreement defines Program Properties to include Program: -
Specials. Olbermann clearly, therefore, was entitled to full editorial control over all Progrém .
Specials.

49.  Despite this clear contractual language, Current played games with Olbermann over
his role in Current’s election coverage for over a week. First, Current falsely claimed that
Olbermann could only exercise editorial control over the Program Specials if he also agreed to be
the sole host of the Program Specials. The Agreement specified several qualifiers to Olbermann’s
editorial control, none of which included his obligation to serve as the sole host of the Program
Specials in order to exert such editorial control. In Olbermann’s letters dated January 4, 2012 and
January 6, 2012, notifying Current of its breach of the Agreement, Olbermann pointed out that his
right to editorial control of the Program Specials, as set forth in the Agreement, was part of his
authority as the Chief News Officer. In response, Current contended that the title of Chief News
Officer was merely “honorific” and subsequently proceeded with its material breach of the
Agreement.

50.  Current’s argument that Olbermann’s position within Current was intended to be that
of a powerless figurehead was undermined by Current’s own efforts to disparage Olbermann in the
press. Two days after Current privately argued that Olbermann’s title was “hohoriﬁc,” The New
York Times cited executives at Current as pointing out that Olbermann was partially responsible for
Current’s technical failings because of his role as Current’s Chief Nev&é Officer.

51. Current was wrong on both fronts. Olbermann’s position as Chief News Officer was

intended to grant him substantial authority over the on-air content of Current’s political coverage,

‘while Current was responsible for providing the technological capability to produce live television.

Current’s ever changing positions and arguments during the fight over control of the Program
Specials were emblematic of an organization in disarray, allowing unqualified executives to make
rash decisions based upon ego and emotion.

52. Inresponse to the notices of breach referenced above demanding that Current permit

Olbermann to exercise his editorial control over the Program Specials to “decide the nature of his

17




Glaser Weil Fink jambs

Howard Avchen & Shapiro vLp

10

11

12

13

14

15

16

17

13

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

on-air role during such Program Specials, as well as the on-air roles other Current hosts and analysts "| -

will play,”:on the Friday prior to the New Hampshire primaries, Current informed Olbermann that it
would permit him to exercise full editorial control over Current’s New Hampshire Primary Program
Special. Within an hour of receiving notification from Current that it would cease breaching the
Agreement, Olbermann’s manager wrote to Current to let them know that they “would be in contact
concerning the details,” including the roles of the various on-air personalities and the guests for the
three hour Program Special. Current immediately reversed course and insisted that Olbermann
could only use his editorial control if he also agreed to serve as the sole host of three hour Program
Special. Apparently, Bohrman could not accept that full editorial control actually meant that
Olbermann was free to make decisions. As a result of Bohrman’s angry and emotional reaction to a
perfunctory e-mail from Olbermann’s manager, Current materially breached the Agreement, as it
had during its lowa Caucuses Program Special, by denying Olbermann editorial control over the
New Hampshire Primary Program Special. After having placed the future of the network in
Olbermann’s able hands, Current refused to allow its only star to participate in one of its biggest
nights of news coverage because Olbermann refused to cede his contractually-provided editorial
rights to Current’s senior executives.

D. Current Disclosed Confidential Terms of Olbermann’s Agreement to the Press.

53.  Section 16(a)(i) of the Agreement states in relevant part that “[t]he terms of this
Agreement shall be confidential and the parties shall mutually agree on the wording of any press
releases or public announcements concerning the fact that this Agreement has been reached by the
parties, provided that the economic terms of this Agreement shall not be disclosed to any third party
except the parties’ legal and financial advisers or as may be required by applicable law or
regulation.” To emphasize the importance of maintaining the confidentiality of the economic terms
of the Agreement, Section 16(a)(i) further provides that “any disclosure by such adviser (other than
a disclosure required by law or regulation) shall be deemed a material breach of this agreement.”
However, notwithstanding this requirement, Current has intentionally disclosed such economic
terms to the press to harass and harm Olbermann and refused to cure such breaches upon proper

notice.

18




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro LLp

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

54.  For example, on January 8, 2012, an article published in The New York Times by -

‘David Carr cites “Executives.at Current TV” and states:-“Mr. Olbermann’s contractual rights at

Current TV are significant—he has control over the content of his show...” This is clearly a breach
of the confidentiality provision of the Agreement and the article leaves no doubt that Current
committed the breach. On January 10,2012, Olbermann provided Current with written notice of
this breach but Current failed to cure it.

- 55.  Current’s disclosure of confidential information continues to take place as recently as
a few days ago. On Friday, March 30, 2012, an article published in The New York Times cited
Current as disclosing financial terms of the Agreement. In the article Brian Stelter reported,
“Current said on Friday afternoon that it had fired Mr. Olbermann — one of the nation’s most
prominent progressive speakers — just a year into his five-year, $50 million contract.” The
disclosure of the information in the article is a material breach of the Agreement. The article clearly
cites the information authoritatively as having come from Current.

56. On March 30, 2012, the Wall Street Journal also reported the economic terms of the
Agreement. It specified that “Current was paying Mr. Olbermann $9 million for his first year of a
five-year deal that totaled $50 million, the Journal reported last year.” The Wall Street Journal was
citing to an article it published last year as its source material. Notably, it was Hyatt who leaked
that financial information to the Journal the previous year. Current’s breach of the Agreement’s
confidentiality provision had come full circle.

E. Current Used Olbermanﬁ’s Name To Endorse Third Party Services

57.  Paragraph 5(c) of the Agreement prohibits Current’s use of Olbermann’s name in
connection with the endorsement of any products or services other than the Program, Program
Website, or Program Specials. In or about late August 2011, Current approached Olbermann about
a “behind the scenes” segment entitled “Countdown to Countdown with Keith Olbermann” that
would run immediately prior to the Program and would be sponsored by AT&T. Olbermann

informed Current that he did not approve the spot associated with the Program because he believed

it created an endorsement of AT&T by Olbermann and compromised his integrity as the Chief News

Officer of Current and a news commentator. Because AT&T was then engaged in a regulatory

19




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro e

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

approval process, such endorsements gave the appearance of impropriety-when reporting on stories
dealing with the telecommunications industry:- As a result of Current’s-disregard of Olbermann’s..
stated wishes, and the express terms of the Agreement, Olbermann would have been forced to
disclose this association every time he needed to report on such stories, disclosures that should be
unthinkable at an “independent” network.

58.  Insofar as the segment was positioned directly prior to the Program and featured the
name of the Program next to the AT&T logo, it is either an advertisement for AT&T or a lead-in to
the Program. In either event, Current’s use of Olbermann’s name in the spot materially breached the
Agreement. If the spot was in fact the opening to the Program, Current had violated Olbermann’s
editorial control over the Program by including a segment not approved for broadcast by
Olbermann. On the other hand, if the spot was an advertisement, Current violated the provision of
the Agreement that requires Olbermann’s written consent to use his name “in connection with the
endorsement of any products or services other than the Program Properties.” AT&T did not pay
Current to run the spot as an act of charity to attract more viewers to the Program. AT&T paid
Current to run the spot for the purpose of advertising its services and profiting from the goodwill
associated with Olbermann among people tuning in to watch his Program.

59. The language of the Agreement is clear. The Agreement does not state that Current
has the right to use Olbermann’s name so long as the Program Properties are also involved. It states
that Olbermann’s name “shall not be used [by Current] in connection with the endorsement of any
products or services other than the Program Properties.” Therefore, the use of Olbermann’s name
in a joint purpose Program promo/third party advertisement was prohibited under the clear language
of the Agreement. Olbermann sent Current a notice of breach on September 7, 2011, but Current
did not cure the breach.

60. Ina“Keystone Kops” move that was emblematic of the standard operating procedure
at Current, Olbermann was asked to “approve” the AT&T spot shortly before it aired. When he
again reiterated his objection to the spot in principle, Current informed him that his approval was
not required. Of course, in this case, Current was right the first time; Olbermann’s approval was

required and Current materially breached the Agreement by airing the endorsement over his

20




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lup

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

objections. Being independent of corporate influence was Gore’s stated goal for Current. At first
opportunity, Current made Olbermann endorse a telecommunications giant against his wishes.
Olbermann provided Current with written notice of this material breach, which was not cured in a
timely manner by Current.

R, Current Failed To Meaningfully Consult With Olbermann Concerning The

“Lead Out” To The Program

61.  Section 2(a)(ii) of the Agreement provides that “Artist shall further have a right of
meaningful consultation on so-called “lead-in” and “lead-out” programs broadcast before and after
the Program.” This consultation right is important because the 7:00-10:00 p.m. weekday block sets
the tone for the network. As the Chief News Officer and the individual whose name and reputation
was most closely associated with Current, Olbermann needed to ensure that the network would
project an image and tone consistent with the expectations of his loyal audience and that of the
“Countdown” brand.

62. On or about October 12, 2011, Current announced that Jennifer Granholm would
host a show which would be broadcast weekdays at 9:00 p.m. This is the “lead-out” timeslot for the
Program. Olbermann was not consulted, meaningfully or otherwise, about a show to be hosted
solely by Granholm. Olbermann first found out about this show when Bohrman informed him that
Current had hired Granholm. The month prior, Bohrman had asked Olbermann’s opinion about a
prospective show to be co-hosted by Granholm and Van Jones. Olbermann advised against it.

63.  Assuming that asking for forgiveness was better than asking for permission, Current
did not bother to consult with Olbermann before granting Granholm the 9:00 p.m. “lead-out” slot
after the Program. Current’s failure to consult Olbermann is a material breach of the Agreement.
On October 13, 2011, Olbermann provided Current with written notice of this material breach,
which was never cured by Current.

G. Current Repeatedly Disparaged Olbermann in Violation of the Non-

Disparagement Provisions of the Agreement.

64.  Section 16(a)(i) further provides that “OBE and Artist and Company shall make no

derogatory or disparaging statements about or concerning one another, the Company’s affiliates, the

21




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

[ Artist’s representatives, the Program Properties or the Company Materials.” In direct breach of this

provision, however, Current has engaged in a smear campaign against Olbermann, OBE and their
representatives and failed to cure such breaches upon notice.

65. By way of example only, on or about January 3, 2012, Bohrman sent an e-mail to the
entire Countdown staff disparaging Olbermann. Current then exacerbated the problem by posting
that same defamatory statement on its election live chat, and ultimately Current leaked to the press

Mr. Bohrman’s e-mail to the Countdown staff, which included the following:

“I wanted to clarify tonight's programming, as I gather there may
be some misunderstanding about what is on when. As we assumed
Keith had communicated to you, Keith was asked to be the sole
anchor and executive producer of our primary and caucus
coverage. He declined... For those of you at work who might be
preparing a program, [ apologize your managers did not
commuinicate this to you.”

66. By leaking fhis e-mail to The New York Times, Current broadcast to the world its
opinion that Olbermann misled his staff. This e-mail painted (incorrectly) Olbermann as an abusive
boss and a liar. On J anuary 6, 2012, Olbermann notified in writing Current of this material breach
of the Agreement, but Current failed to cure such misconduct.

67.  Another example is Hyatt’s statements to the press, including The Wrap and The
Daily Beast, disparaging Olbermann and referring to him as “replaceable.” On January 5, 2012, The
Daily Beast confirmed these disparaging comments from Hyatt, stating: “Current TV CEO said that
while he’d like to have Olbennann with the network in the future, ‘everybody is replaceable.” For
Current’s CEO to suggest that Olbermann, thé face of its network— and one of the most reépected
progressive commentators on television— was “replaceable,” (see Exhibit “A” attached hereto) is as
disparaging a statement as Current could make. In essence, Hyatt was suggesting that Olbermann
was a fungible commodity. On January 6, 2012, Olbermann sent a noticed of this material breach of
the Agreement to Current — including a copy of the January 5, 2012 article confirming Mr. Hyatt’s
disparaging remarks — but Current failed to cure the breach.

68.  Additionally, Current engaged in press “leaks” to disparage Olbermann, OBE, and
their representatives regarding Current’s coverage of the New Hampshire primary. On January 8,

2012, an article published in The New York Times by David Carr (“Carr”) quoted Bohrman stating

22




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro L.p

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

that Olbermann’s participation in the New Hampshire primary coverage is “up to him,” a false and
disparaging statement in-light of Current’s repeated refusals to permit Olbermann to host such
coverage under acceptable circumstances. The same article also cites “Executives at Current TV”
and states: “Mr. Olbermann’s contractual rights at Current TV are significant—he has control over
the content of his show... . This is clearly a breach of the confidentiality provision of the
Agreement and the article leaves no doubt that Current committed the breach.

69.  Carr also wrote:

“Executives at Current TV told me that they contacted Mr.
Olbermann two months before the Iowa caucuses about being the
anchor and executive producer of their coverage, and he
declined... . Executives at the channel say that the embarrassing
public fight has more to do with his unwillingness to play, let alone
play well, with others.”

70.  Carr’s article also stated that Olbermann pulled a “pretty callous stunt” by bringing in
his staff of the day of thé Iowa caucuses “as if his show were going to appear, when clearly he knew
that no such thing was going to happen.” This article expressly confirmed that all of this
information was provided by Current and was an intentional disparagement of Olbermann by
Current. On January 10, 2012, Olbermann provided Current with written notice of this material
breach of the Agreement, but Current failed to cure this breach.

71. Subsequently, on February 6, 2012, the website for the Daily Beast published a story
by Rebecca Dana (“Dana”) titled “Al Gore’s Desperate Bid to Keep Keith Olbermann—and Save
Current TV.” The article quotes Hyatt and Bohrman and cites sources at Current. The article paints
an unflattering picture of Olbermann based upon accounts of events that were only known to
Current and Olbermann. For example, the article states that “[Olbermann] ignored e-mails from the
network’s West Coast executives... and [wouldn’t] even take [Current’s] calls.” The article goes on
to sfate that Olbermann “failed to respond to e-mails from others at the network about plans to cover
the Iowa caucuses and the New Hampshire primary.” This statement painted Olbermann as non-
cémmunicative, unresponsive, and unprofessional. The article also painted Olbermann as petty and
spoiled, claiming that “he was also upset with his car service.” The article claims that “by

November, network executives were exhausted by [Olbermann’s] antics,” with the “bickering,

23




Glaser VWeil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro uip

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

bartering, and flattery [culminating] in early January with lawyers from Current meeting with
Olbermann to negotiate an uneasy peace.....Gore and Hyatt managed to.placate Olbermann encugh
in November to prevent him from leaving.”. This description painted Qlbermann as a difficult
employee who needed to be placated by the former Vice President, flattered, and bartered with in
order to end his “antics.” All of the information given to Dana by Current was false and intended to
disparage Olbermann by making him look difficult, unreasonable, and high-maintenance. On
February 19, 2012, Olbermann provided Current with written notice of this material breach of the
Agreemént, but Current failed to cure this breach.

72.  Each of the above examples were material breaches of the Agreement that caused,
and will continue to cause, harm to Olbermann and OBE, including their professional reputations.

H. Current Refused To Stream Portions Of The Program On The Program

Website In Violation Of Olbermann’s Editorial Control

73.  Paragraph 2(a) of the Agreement provides Olbermann with editorial control of the
Program Website. During the course of negotiations of the Agreement, the concept of streaming the
entire Progrém over the Program Website was specifically discussed, and it was agreed that
streaming content decisions would fall within Olbermann’s editorial control.

74.  During discussions among Hyatt, Gore, and Olbermann’s representatives, Hyatt and
Gore attempted to allay Olbermann’s concerns about the more limited number of homes in which
Current’s channel was available by emphasizing that Current would build a first-class website, the
content of which would be fully controlled by Olbermanh. The Program would be available to any
member of Olbermann’s audience with an internet connection. The opportunity for Olbermann to
maintain the audience he had cultivated at MSNBC, while he waited for Current to expand the
carriage of its cable channel into more homes, was critical in order to induce Olbermann to leave
MSNBC. |

75. After granting editorial control over the Program Website to Olbermann, Current
jumped at the first opportunity to make extra money, making a deal with a third party cable carrier
in which Current agreed to restrict the very rights it had given Olbermann. Current agreed to restrict

the content of the Program streamed over the Program Website as part of a scheme to increase

24




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro e

10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27

28

761734

Current’s fees in the agreements it-negotiated with third party cable companies. In other words,
after havirg successfully induced Olbermann to enter the Agreement by promising editerial control
over the Program Website, Current sold the very same rights again to third parties, without even
consulting Olbermann. On August 30, 2011, Olbermann provided Current with written notice of
this material breach, which was never cured by Current.

76. By not streaming the Program, Current destroyed the bond between Olbermann and
his audience. Current’s decisionnot to stream the Program was exasperating to viewers. In fact, the
internet was regularly filled with comments from members of Olbermann’s audience pleading with
him to stream the content of his Program over the internet.

77.  Inentering into the Agreement, Current understood the control granted to Olbermann
may cause Current to lose certain business opportunities that conflict with the rights granted to
Olbermann. Hyatt and Gore seem to believe that their single-minded goal of enriching themselves
gave them carte blanche to limit access to the Program to those members of Olbermann’s audience
with sufficient means and the access to subscribe to a cable carrier that broadcasts Current.

| 78.  Olbermann is a person of unquestionable integrity who feels a genuine sense of duty
to his audience and believes in the causes for which he advocates on his Program. Regrettably, it
appears that Gore and Hyatt merely paid lip service to the idea of creating a free and independent
alternative to the existing corporate dominated media. Gore and Hyatt were far too willing to deny
Olbermann and his audience the open vplatform Olbermann was promised in order to marginally
increase their coﬁsiderable personal weaith. |

VL Current Improperly Terminated Olbermann’s Agreement

79.  Realizing that it had repeatedly breached its Agreement with Olbermann, and
unwilling to operate under the terms to which it had agreed, Current decided to end the relationship
with Olbermann by making-up breaches that it alleged were committed by Olbermann. On
Thursday, March 29, 2012, Current sent a letter notifying Olbermann that it was terminating the
Agreement because Olbermann had committed Uncured Defaults under the Agreement
(“Termination Letter”). In the Termination Letter, Current alleges that Olbermann is in Uncured

Default for: (i) “failure to promote;” (ii) “disparagement and unauthorized publicity activities;” (iii)

25




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro u.r

10

- 11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

“unauthorized absences;” {(iv) “unauthorized selection of [a] guest host for [the Program;]” (v)
“refusal to meaningfully consult with Current about [the-Program;]” and (vi) “disclosure of
compensation.” Current’s Uncured Default claims are factually inaccurate, self-contradictory (for
example, alleging both failure to promote and unauthorized publicity activities), and/or fail to meet -
the rigorous requirements of an “Uncured Default” pursuant to the Agreement. As described below,
either no breach occurred or Current failed to provide Olbermann adequate notice and opportunity to
cure a minor and technical breach. Current’s allegations fail to meet the contractual requirements
necessary for Current to walk away from its obligations to Olbermann.

A. Current Was Obligated To Notify Olbermann, In Writing, Of His Alleged

Defaulis And Was Required To Give Him 5 Davs To Cure

80. Current claims to have terminated the Agreement due to an “Uncured Default.”
Current, however, ignores the meaning of both the terms Uncured and Default under the Agreement.

Pursuant to Paragraph 13(a) of the Agreement:

“In the event of Artist’s [Olbermann’s] Default, Artist shall have
five (5) business days following written notice from Company
containing details of such Default, to cure such default. If Artist
fails to timely cure, such Default shall be an “Uncured Default.”

In other words, not only was Current contractually obligated to give Olbermann, in writing, a
detailed description of what they believed he was doing in violation of the Agreement, but they were
also contractually obligated to give him an opportunity to cure, or fix, the problem. As will become
evident from the discussions of the breaches below, Current failed on both of these fronts.

B. Current Falsely Claims That Olbermann Failed To Promote and Make

Appearances

81. Current claims that Olbermann committed an Uncured Default under the Agreement
because he “failed to promote.” Current gives six speciﬁé instances of this “failure to promote.”
Not only are Current’s six examples of “failure to promote” false but, as Current’s own letter
proves, Olbermann was never given notice that these events would be considered a breach of the

Agreement, and Olbermann was not given an opportunity to cure these purported breaches.

26




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

)

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

(1) - Olbermann Did Not Promote Cenk Uygur’s Show Because It Was'

—:Demonstrably Substandard

82.  Current alleges that Olbermann committed an Uncured Breach under the Agreement

_l'because “On November 21, 2011 Mr. Olbermann refused a request by Current to participate on the

I premier of “The Young Turks with Cenk Uygur.” Current alleges this is an Uncured Breach. Not

so. As an initial matter, Current alleges to have sent its “written notice of breach” on October 27,
2011, February 3 and March 2, 2012. Missing from that time frame is a letter dated between
November 21, 2011 (the date when Current admits that it was notified Olbermann would not do the
show) and December 5, 2011 (the date the show premiered.) Current had plenty of time between
those two events to notify Olbermann of the breach, as required by the Agreement, and give him an
opportunity to cure — yet never did.

83.  Moreover, nothing in the Agreement requires Olbermann to participate in any
specific show on Current. And, Olbermann withholding his consent from appearing on this show
was wholly reasonable. Prior to Current’s ill-advised decision to create “The Young Turks,”
Olbermann had told Bohrman not to hire Uygur because he opined that Uygur had a difficulty
distinguishing between facts and things he wanted to be true. It was, therefore, reasonable for
Olbermann to decline. to be éssociated with a host with a questionable journalistic standard and a
show that was not up to the standards expected by the “Countdown” audience.

) Olbermann Was Well Within His Rights Not To Approve Associating

Himself With Certain Shows

84.  Current aﬂeges a breach because Olbermann would not “approve the use of his
likeness in conjunction with the promotion of “The Young Turks” and “The War Room.” What
Current fails to do, however, is specify where in the Agreement Olbermann was required to give that
approval. Current had many rights pursuant to the Agreement, but it did not have the right to force
Olbermann to associate his image with products or shows of which he did not approve. In fact, in
section 2(a)(ii), the Agreement explicitly stated that “Artist shall have the right of prior approval
over artwork and advertising for the Program Properties that includes Artist’s likeness.” Approval

means the ability to say no. Olbermann did just that. Current cannot feign surprise concerning

27




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lir

10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27

28

761734

Olbermann’s position considering that it was told, repeatedly, by Olbermann that the two shows in
question were the type of low-quality programming upon which Current should not be foeusing. As
the Chief News Officer and a stockholder whose compensation was tied into the success of the
company, Olbermann felt very strongly about putting forth a good product. Current felt differently.

The ratings for “The War Room” and “The Young Turks” proved Mr. Olbermann’s assessment

correct.
3) Current’s Allegation That Olbermann Refused To Appear At The TCA
And The Sirius/XM Radio Interviews Is False
85. In the Termination Letter, Current also falsely claimed that Olbermann was in an

Uncured Breach due to his “refusal” to appear at the Television Critics Association (“TCA”)
presentation and his declining to be interviewed by Sirius/XM radio. Both allegations are false for
the same reason. When first asked to do the TCA presentation, Olbermann agreed. Current later
alleged (incorrectly) that Olbermann breached the Agreement by answering press inquiries
concerning a dispute regarding election coverage. The TCA event included press inquiries. When
Olbermann was asked to further confirm his attendance at the TCA, Olbermann’s manager
responded that while Olbermann would “like to participate at the TCAs, we are concerned that
Current has taken the position that when Keith responds to questions from reporters he is breaching
his Agreement.” In response to this concern, Current wrote: I understand that Keith will not be
participating at TCA. Thanks for your e-mail.” Current did not respond to Olbermann’s concerns,
nor did they indicate that not participating would be a breach of the Agreement. Olbermann’s
manager raised the exact same concern with respect to the Sirius/XM radio interviews, adding, “[i]f
Current is willing to waive any claims it may allege against Keith for giving truthful answers, then
we can certainly discuss which of these interviews would be suitable.” Current would provide no
such assurances.

“) Olbermann Refused a Newsweek Interview Because He Did Not Want To

Publicize And Sensationalize His Dispute With Current

86.  With respect to the Newsweek interview, Olbermann declined because he was

concerned that Newsweek was pursuing a sensational story about the problems at Current.

28




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro ip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

Olbermann preferred to keep his disagreements with Current private and declined to participate. —
Current participated. The article was very negative. Current cannot blame Olbermann for Current’s
own bad judgments about which interviews to grant. Refusing to participate in any particular
interview is not a breach. Nothing in the Agreement requires Olbermann to agree to every média
request. In fact, Olbermann did more than his fair share of media appearances. After joining
Current, Olbermann promoted “Countdown” and Current by appearing on the likes of “The Late
Show with David Letterman” (four times), “The Colbert Report,” “Late Night with Jimmy Fallon,”
“Real Time with Bill Maher,” and “The Late L.ate Show with Craig Ferguson.” Olbermann also
gave print interviews to Rolling Stone, the Associated Press, The New York Times Magazine, The
Hollywood Reporter, 4and USA Today, among others. Olbermann was also interviewed on NPR’s
“Fresh Air with Terry Gross™ and appeared at the PaidContent Conference with Hyatt.

5) Olbermann Actively Promoted Countdown On Twitter

87. The Termination Letter also falsely claimed that Olbermann instructed the
“Countdown” staff not to promote the show and forbade the staff to promote the show via social
media outlets. No notice of this alleged breach was ever given. Olbermann promoted “Countdown”
through his own Twitter account on a daily basis—numerous times a day. The only group
Olbermann instructed to stop discussing “Countdown” on social media was Current’s “social
media” team after they repeatedly put out releases promoting segments and guests that were not
going to be on the Program. Olbermann asked them to stop confusing and angering his audience by
promoting the wrong segments and guests and instead took it upon himself to tweet about
“Countdown” continually. Olbermann’s request was a reasonable and appropriate response to
Current’s continual incompetence. Current’s claims that Olbermann would sabotage his own ratings
are projections of the childish attitude of Current’s own senior executives. Olbermann tirelessly
promoted his own show, even going so far as to pay for his trip to appear on “Real Time with Bill
Maher” and “The Late Late Show with Craig Ferguson™ in Los Angeles.

C. Olbermann Did Not Disparage Current

88.  After its allegation of breach because Olbermann allegedly did not promote

“Countdown” and the network in the mainstream press and on social media, Current turns right

29




Glaser VWeil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lup

10

11

12

13

14

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

around and argues that Olbermann’s statements about Current in the mainstream press and on social

2.:-{ media disparaged Current.and its management. This “disparagement” concerns the election

coverage issues discussed above in this complaint.. None of the comments allegedly attributed to
Olbermann were disparaging.

D. Current Falsely Claims That Olbermann Took Unauthorized Absences

89.  The Termination Letter also falsely claims that Olbermann took unauthorized
absences. This is simply not true. All of Olbermann’s absences were approved by Current in
advance, with the exception of those absences taken for medical reasons due to a vocal cord
infection. The Agreement provides Olbermann the right to take absences for medical reasons
without Current’s prior approval. Current points to only two occasions of unapproved absences—
January 9 through January 13, and March 5. Both these claimed “unapproved absences™ are made-
up falsehoods. |

90. On January 8, 2012, Bohrman was informed by Countdown’s producer that, “Keith
will be on vacation this week. Shuster will guest host Countdown.” That same day Bohrman
replied, “Shuster was going to be in NH. Hmmmm. Fascinating. Remember u have no show on
Tuesday.” That was the correspondence regarding this vacation from the President of Current.
There was no disapproval. There was no follow-up. Nothing. In its Termination Letter Current
even admits, “By letter of January 30, Current advised Mr. Olbermann that his unauthorized absence
in January was a material breach...” Current admits that more than two weeks after Olbermann
took the vacation, it informed Olbermann that it disapproved of his vacation.

91.  The second example is equally egregious. Inthe Termination Letter, Current claims
Olbermann took an unauthorized vacation on March 5,2012. On March 2, 2012, in fesponse toa
notice of breach from Olbermann, Current notified Olbermann that he was not authorized to take a
vacation on March 5th, the day before the Super Tuesday Republican primaries. Olbermann
reiterated to Current that he needed to take the day for personal reasons; due to his recent health
1ssues, he needed to take March 5th off in order to rest his voice and prepare for the three-hour
election coverage Program Special he volunteered to host on March 6th. On March 3rd, Bohrman

informed Price that the rest of the “Countdown” staff should also spend March 5th preparing for the

30




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro ip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

Program Special the next day, rather than producing a live program. Now, Cwrrent’s attorneys
claim this was an vnexcused absence. These types of miscommunications plagued Current
throughout its relationship with Olbermann.  Whether it was tweeting the wrong segments on the
Program or permitting an absence and then later claiming it was a breach, Current is never able to
get its stories straight. -

E. Although Touting Shuster On Its Website As Countdown’s Regular Guest Host,

Current Now Claims Shuster Was An Unauthorized Guest Host

92.  The Termination Letter also falsely claims that Olbermann materially breached the
Agreement by scheduling Shuster as the guest host of “Countdown” without Current’s consent.
This is false. Paragraph 4 of the Agreement, titled “Approvals,” states that “[Olbermann] shall
have approval over whether there shall be a regular guest host of the Program (it being understood
that [Current] shall have the right to use a guest host during [Olbermann’s] vacations or when
[Olbermann] is otherwise unable to host the Program) and approval of the guest host.” The
Agreement unambiguously grants Olbermann the right to approve all guest hosts of “Countdown,”
with the understanding that Olbermann cannot refuse to permit Current to use a guest host, in order
to ensure live programming in his absence.

93.  In September 2011, Current indicated to Olbermann that it would like to test
alternative guest hosts during Olbermann’s future absences. Current, however, never sought
approval for alternative guest hosts from Olbermann, as it was Current’s responsibility to seek
alternative guest hosts. Current did not inform Shuster that he would no longer be the regular guest
host of “Countdown,” and, most tellingly, Current did not remove the description of Shuster as the
“primary” guest host of “Countdown” from Shuster’s bio on Current’s own website.

94.  Infact, in each instance Shuster was scheduled as the guest host, Current assented to
his role. Nevertheless, Current now claims that it was a breach of the Agreement for Olbermann to
inform Shuster that he was needed to serve as guest host in his absence because Current at one time
indicated that it would prefer a different guest host and then failed to present Olbermann with any

alternatives for his approval. This ridiculous argument is yet another example of Current’s

31




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro LLp

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

-famateurish and unprofessional behavior. Clearly, the mutually agreed-upon scheduling of Shuster

as the guest host of “Countdown” was not a material breach of the Agreement.

F. © . Current Falsely Claims That Olbermann Failed To Meaningfully

Consult With It

-95.-- - The Termination-Letter-falsely claims-Olbermann refused-to meaningfully consult — -
with Current. Current gives two examples: Olbermann’s decision to change the set due to a
technical failing by Current and Olbermann’s decision to follow the communications protocol
agreed to between the parties.

96.  First, Current incorrectly claims that the decision to change the background of the
“Countdown” set was a business decision, not an editorial decision. This is incorrect, as the
backdrop appeared on-air, thereby qualifying it as an editorial choice. Second, Current was made
well aware the reason for the dark backdrop was the result of an electrical issue that contributed to
the lights going out during a live broadcast. As Olbermann informed Current employee and
“Countdown” executive producer, David Sarosi, Olbermann deemed it necessary to minimize the
draw of electrical power on the set, thus limiting the risk of issues such as a repeat of the on-air
black-out. Third, the new camera position actually reduced the distance between it and
Olbermann’s host position, thus “improving” the standard-definition picture.

97.  Current’s “consultation” claim is similarly without merit. Current does not point, nor
can it, to situations where it wanted to discuss a particular editorial decision and Olbermann refused.
Additionally, Olbermann regularly consulted with the producers hired by Current to produce
“Countdown.” Not until March 2, 2012, long after Current had entered negotiations with Eliot
Spitzer — and in retrospect, had begun to look for opportunities to claim Olbermann had breached
the Agreement — did Current demand that Olbermann begin consulting with other Current
executives. No major strategic decisions were made during this period by Olbermann that altered
“Countdown,” and Olbermann did not refuse any requests by Current to discuss specific editorial
decisions. Notably, Current did not make any requests to discuss any editorial decisions.

98.  Current’s claim that “Keith would not talk to us” is similarly belied by the facts.

After explaining that Olbermann did not want to communicate with Hyatt because of Hyatt’s

32




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro e

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

previous behaviors and “misinterpretation” of things-Olbermann said; on August 9, 2011,
Olbermann’s manager e-mailed Hyatt to inform him that Olbermann would be happy to
communicate directly with Bohrman and/or Gore and that Olbermann’s manager would handle all

communications with Hyatt. Current never notified Olbermann of any objection to this -

AL AT AT GBI s e o e e i e

G. Hvatt, Not Olbermann, Disclosed The Financial Terms Of The Agreement

"99.  The Termination Letter also falsely claims that Olbermann or his representatives
disclosed confidential economic terms of the Agreement to The Hollywood Reporter and The Wall
Street Journal. This issue is discussed above, and it is Olbermann’s belief that Current leaked the
information. Also, Current never provided Olbermann with a notice of this alleged breach, never
asked him to cure this alleged breach, and explicitly waived the alleged breach in a letter dated July
15, 2011, in which Current wrote: “Current wants to move beyond these issues and get back to the
much more important business of promoting ‘Countdown with Keith Olbermann’... So to facilitate
that, we sugges% that both sides cease requesting acknowledgements regarding prior behavior.”
Once again, Olbermann did not materially breach the Agreement.

100.  Current’s Termination Letter does not contain a single example of an Uncured
Default which would give Current even an arguable right to terminate the Agreement. Current’s
false and disingenuous allegations say more about the disorganized and unprofessional manner in
which Current is managed than anything else. All of Current’s purported notices of breach against
Olbermann were made in response to detailed notices of breach sent by Olbermann to Current.

101. TItis now clear that since at least November 2011, when Current began negotiating
with Eliot Spitzer to replace Olbermann, Current has been looking for ways to get out of its
contractual obligations to Olbermann. Notably, Current’s breaches of the Agreement became more
brazen after Current had commenced negotiations with Olbermann’s replacement. Current may
have been breaching the Agreement and undermining Olbermann’s ratings in order to drive him to
resign.

/1
/17

33




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro ip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23 1

24

25 |

26

27

28

761734

FIRST CAUSE OF ACTION

(Breach of Contract — Against All Defendants)
-102.  Olbermann realleges and incorporates by reference each of the allegations contained

in Paragraphs 1 through 101 as though fully: set forth herein.

103 --The Agreement is a valid-and enforceable contract-entered into between Olbermann - - |-

and Current.
104.  As described in detail above, Current has repeatedly breached its obligations under
terms of the Agreement. Among other things, Current breached the Agreement when it:
a. terminated Olbermann without basis;
b. disparaged Olbermann in the press on numerous occasions;
c. publicly disclosed confidential terms of the Agreement;
d. repeatedly used Olbermann’s likeness in unapproved promos;
e. used Olbermann’s name and goodwill with corporate endorsements without his
consent;
f. refused to grant Olbermann editorial control over Current’s election Program
Specials;
g. refused to permit Olbermann to stream the Program on the Progrém Website,
despite Olbermann’s editorial control over the Program Website;
h. used an unapproved guest host on “Countdown” without seeking Olbermann’s
approval, and then later over his objections; and
1. failed to meaningfully consult with Olbermann regarding the “lead out” to the
Program despite Olbermann’s consultation rights under the Agreement.
- 105.  Olbermann gave Current notice of its breaches and an opportunity to cure. Current
did not cure its breaches.
106.  Olbermann has performed each and all of the conditions, covenants, and obligations
imposed upon him under the terms of the Agreement, except as excused, waived, or prevented by

the acts of Current.

34




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lue

107.  As a direct result of ihe foregoing material breaches by Current, and each of them,

|| Olbermann has suffered monetary damages, with interest, in an ameunt to be established at trial, but

which exceeds the jurisdictional minimum for this Court.

SECOND CAUSE OF ACTION

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

- --—(Breaeh-of fTmplied Covenant of Good Faith-and Fair Dealing —
Against All Defendants)

108.  Olbermann realleges and incorporates by reference each of the allegations contained
in Paragraphs 1 through 107 as though fully set forth herein.

109. In every contract, there is an implied covenant of good faith and fair dealing that
prohibits a party to a contract from taking any action that deprives the other party of its benefits and
rights under the contract or prevents the other party's performance of its obligations under the
contract.

110.  Current was bound by the implied covenant of good faith and fair dealing in
performing its contractual obligations to Plaintiffs under the Agreement.

111.  Current breached the implied covenant of good faitﬁ and fair dealing in the parties’
contractual relationship by, among other things, refusing to commit the appropriate funds and
resources necessary to produce a high quality news show, as described above.

112.  Olbermann has performed each and every act, condition, and covenant incumbent
upon him in accordance with the terms of the Agreement, except as excused, waived, or prevented
by the acts of Current. |

113.  As a direct result of the foregoing material breaches by Current, and each of them,
Olbermann has suffered monetary damages, with interest, in an amount to be established at trial, but

which exceeds the jurisdictional minimum for this Court.

THIRD CAUSE OF ACTION

(Declaratory Relief re: Alleged Uncured Default Under the Agreement For
Alleged Failure to Promote — Against All Defendants)
114. Olbermann realleges and incorporates by reference each of the allegations contained

in Paragraphs 1 through 113 as though fully set forth herein.

35




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro iLe

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

115.  As described in detail above, an‘actual controversy has arisen and now exists
betwreen Olbermann and Current concerning their respective rights and duties under-the terms of the
Agreement. Current claims that Olbermann committed an Uncured Default under the Agreement

because he failed to promote Current as required under the Agreement. As described above,

- Olbermann-did not commit-a material breach-of the-Agreement regarding his-contractual obligations—

with respect to promotions and appearances.

116.  Olbermann desires a judicial determination of the parties’ rights and duties regarding
the above issues, and a declaration that Olbermann’s promoticnal activities failed to meet the
requirements of an Uncured Default under the Agreement.

117. A judicial declaration is necessary and appropriate at this time so that Olbermann

may ascertain his rights and duties as against Defendants.

FOURTH CAUSE OF ACTION

(Declaratory Relief re: Uncured Default Under the Agreement for
Alleged Disparagement — Against All' Dgfendants)

118.  Olbermann realleges and incorporates by reference each of the allegations contained
in Paragraphs 1 through 117 as though fully set forth herein.

119.  As described in detail above, an actual controversy has arisen and now exists
between Olbermann and Current concerning their respective righfs and duties under the terms of the
Agreement. Current claims that Olbermann engaged in disparagement and unauthorized publicity
activities which constituted én Uncured Default under the Agreement. As described above,
Olbermann did not disparage Current or engage in unauthorized publicity activities.

120.  Olbermann desires a judicial determination of the parties' rights and duties fegarding
the above issues, and a declaration that the acts Current described as disparagement and
Unauthorized Publicity Activities failed to meet the requirements of an Uncured Default under the
Agreement.

121. A judicial declaration is necessary and appropriate at this time so that Olbermann

may ascertain his rights and duties as against Defendants.

/17

36




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

FIFTH CAUSE OF ACTION

2 (Declaratory Relief re: Uncured Default Under the Agrecment
3 for Alleged Unauthorized Absences — Against All Defendénts)
4 122.  Olbermann realleges and incorporates by reference each of the allegations contained
5-{in Paragraphs-1 through 121 as though fully set forth herein.
6 123.  As described in detail above, an actual controversy has arisen and now exists
7 | between Olbermann and Current concerning their respective rights and duties under the terms of the
8 | Agreement. Current claims that Olbermann took unauthorized absences in violation of the
9 ||Agreement. As described above, all of Olbermann's absences were approved by Current in advance,
10 | 'with the exception of those absences taken for medical reasons, which under the Agreement are
11 [ proper grounds for Olbermann's absence.
12 124.  Olbermann desires a judicial determination of the parties' rights and duties regarding
13 | the above issues, and a declaration that Olbermann’s absences failed to meet the requirements of an
14 [ Uncured Default under the Agreement.
15 125. A judicial declaration is necéssary and appropriate at this time so that Olbermann
16 ['may ascertain his rights and duties as against Defendants.
17 - SIXTH CAUSE OF ACTION
18 (Declaratory Relief re: Uncured Default Under the Agreement
19 for Allegedly Unauthorized Selection of Guest Host — Against All Defendants)
20 126. Olbermann realleges and incorporates by reference each of the allegations contained
21 |in Paragraphs 1 through 125 as though fully set forth herein.
22 127.  Asdescribed in detail above, an actual controversy has arisen and now exists
23 |'between Olbermann and Current concerning their respective rights and duties under the terms of the
24 | Agreement. Current claims that Olbermann engaged in an unauthorized selection of a guest host for
25 | "Countdown" in violation of the Agreement. As described above, Olbermann did not engage in any
26 | purportedly unauthorized selection of a guest host. The Agreement grants Olbermann the right to
27 |lapprove all guest hosts of "Countdown" with the understanding that Olbermann cannot refuse to
28 permit Current to use a guest host to ensure ttve progriinming in his absence.

761734

37




128.  Olbermann desires a judicial determination of the parties' rights and duties regarding

the above issues, and a declaration that Olbermann’s actions with respect to the guest host of the

‘Program failed to- meet the requirements of an Uncured Default under the Agreement.

129. A judicial declaration is necessary and appropriate at this time so that Olbermann

Glaser Weii Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lue

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

may-ascertain-his rights-and-duties-as-against Defendants.—

SEVENTH CAUSE OF ACTION

(Declaratory Relief re: Uncured Default Under the Agreement
For Alleged Refusal to Meaningfully Consult — Against All Defendants)

130.  Olbermann realleges and incorporates by reference each of the allegations contained
in Paragraphs 1 through 129 as though fully set forth herein.

131.  Asdescribed in detail above, an actual controversy has arisen and now exists
between Olbermann and Cﬁrrent concerning their respective rights and duties under the terms of the
Agreement. Current claims that Olbermann refused to meaningfully consult with Current regarding
the Program as set forth in the Agreement. As described above, Olbermann regularly consulted with
executive producers hired by Current to produce the Program ndﬁvithstanding the fact that
Olbermann held full editorial control of the Program under the terms of the Agreement, and Current
does not allege situations where it asked to consult but was refused.

132.  Olbermann desires a judicial determination of the parties' rights and duties regarding
tﬁe above issues, and a declaration that Olbermann’s actions with respect to consultation failed to
meet the requirements of an Uncured Default under the Agreement.

133.  Ajudicial declaration is necessary and appropriate at this time so that Olbermann

may ascertain his rights and duties as against Defendants.

EIGHTH CAUSE OF ACTION

(Declaratory Relief re: Uncured Default Under the Agreement
For Alleged Disclosure of Confidential Economic Terms — Against All Defendants)
134.  Olbermann realleges and incorporates by reference each of the allegations contained
in Paragraphs 1 through 133 as though fully set forth herein.
/17

38




Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro uir

3

4

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

135 As described in detail above, an actual controversy has arisen and now exists
between Olbermann and Current concerning their respective rights and duties under the terms of the
Agreement. Current claims that Olbermann disclosed the economic terms of his contract to the

press in violation of the Agreement. As .described above, Olbermann did not disclose the economic

—5—|terms of his-contract-to-the-press.—Infact;-as set forth-above; Hyatt leaked such-informationto the —

press.
136.  Olbermann desires a judicial determination of the parties' rights and duties regarding
the above issues, and a declaration that Olbermann’s conversations with the press regarding
contractual economic terms, if any such conversations exist, failed to meet the requirements of an
Uncured Default under the Agreement.
137. A judicial declaration is necessary and appropriate at this time so that Olbermann

may ascertain his rights and duties as against Defendants.

PRAYER FOR RELIEF

WHEREFORE, Plaintiffs pray for judgment against Defendants, and each of them, as follows:
FIRST CAUSE OF ACTION FOR BREACH OF CONTRACT

1. For a judgment awarding monetary damages in favor of Plaintiffs against Current,
mncluding all monies owed under the Agreement, consequential damages, and interest thereon.

SECOND CAUSE OF ACTION FOR BREACH OF IMPLIED COVENANT

OF GOOD FAITH AND FAIR DEALING

2. For a judgment awarding monetary damages in favor of Plaintiffs against Current,

including all monies owed under the Agreement, consequential damages, and interest thereon.

THIRD CAUSE OF ACTION FOR DECLARATORY RELIEF

3. For a judgment declaring the respective rights and duties of the parties, and a
declaration that Olbermann’s promotional activities failed to meet the requirements of an Uncured
Default under the Agreement.

/17
J117
/17

39




FOURTH CAUSE OF ACTION FOR DECLARATORY RELIEF

- 4. For a judgment declaring the respective rights and duties of the parties, and a
declaration that the acts Current described as disparagement and unauthorized publicity activities

failed to meet the requirements of an Uncured Default under the Agreement. -

Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

- FIFTH CAUSE OF ACTIONFOR DECLARATORY RELIEF

5. For a judgment declaring the respective rights and duties of the parties, and a
declaration that Olbermann’s absences failed to meet the requirements of an Uncured Default under
the Agreement.

SIXTH CAUSE OF ACTION FOR DECLARATORY RELIEF

6. For a judgment declaring the respective rights and duties of the parties, and a
declaration that Olbermann’s actions with respect to the selection of a guest host for the program
failed to meet the requirements of an Uncured Default under the Agreement.

SEVENTH CAUSE OF ACTION FOR DECLARATORY RELIEF

7. For a judgment declaring the respective rights and duties of the parties, and a
declaration that Olbermann’s actions with respect to consultation with Current regarding the
Program failed to meet the requirements of an Uncured Default under the Agreement.

EIGHTH CAUSE OF ACTION FOR DECLARATORY RELIEF

8. For a judgment declaring the respective rights and duties of the parties, and a
declaration that Olbermann’s discussions with the press, if any, of confidential economic terms of
his contract failed to meet the requirements of an Uncured Default under the Agreement.

FOR ALL CAUSES OF ACTION

9. For costs and expenses incurred in connection with this action to the extent permitted
by law; and
/17
Il
117/
I/
/17

40




10.  For such other and further relief as the Court may deem just and proper.

o PATRICIA L. GLASER
DATED: April B 2012 ~ G.JILL BASINGER

GLASER WEIL FINK JACOBS
HOWARD AVCHEN & SHAPIRO LLP

Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro tip

10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27

28

761734

o\ Panumger

JILL BASINGER
Attorneys for Plaintiffs Olbermann Broadcasting
Empire, Inc. and Keith Olbermann

41




DEMAND FOR TRIAL BY JURY

Plaintiffs hereby demand a trial by jury.

DATED: April i_ 2012 PATRICIA L. GLASER
: G JLLBASINGER

Glaser Weil Fink Jacobs

Howard Avchen & Shapiro Lip

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

761734

GLASER WEIL FINK JACOBS
HOWARD AVCHEN & SHAPIRO LLP

By: WA\ QA oLen

JILL BASINGER
Attorneys for Plaintiffs Olbermann Broadcasting
Empire, Inc. and Keith Olbermann

42




